Päevaks oli kaks plaani: vedelda Montecatini lähedal maal termaalveebasseinis ja selle serval või teha veel viimast korda turisti ja vaadata üle Pistoia, mis on umbes poolel teel Firenzesse. Teine võitis. Palusime Tomtomil end kohale viia mööda väiksemat kui kiirteed ja sattusime korraks ikka päris mägiteedele. Aga ilus oli rohkem kui hirmus ja peagi olimegi Pistoias.
See haaras kohe oma raudsesse haardesse!
Paljud tänavad ja platsid on inimeste päralt - või siis äärmisel juhul kaherattaliste.
Kõige uskumatumalt triibuline on kohe vanalinna servas olev San Giovanni Fuoricivitas.
Kohale jõudes selgus mitu asja. Näiteks see, et kuigi hotell (pildil on vaade aknast, taamal Apenniinid) on lennujaamast napilt km kaugusel, tuleb sinna sõitmiseks teha päris suur ring kiirteele ja siis selle pealt lennujaama. Oleks seda teadnud, oleks sama hästi võinud valida hotelli kusagil Pistoia-poolses linnaservas ilusama koha peal.
Nüüd aga tähelepanu kõik, kes ID-piletitega Firenzest lennata kavatsevad. Järgmisel hommikul olime aegsasti lennujaamas. (Proovisime juba eelmisel õhtul autot ära viies check-inni ära teha, aga Brusselsil on seal dedicated lauad ja check-in avatakse alles 2 tundi enne lendu.) Kuuldes, et oleme stand-by ID-reisijad, teatas mitte just terase olekuga naisterahvas turistiklassi letis (sattusime sinna sellepärast, et seal polnud saba, aga teises oli), et meid saab lennule registreerida alles pärast check-inni aja lõppu, so 30 min enne väljalendu. Väljendasin imestust, et siis peaks juba hilja olema, aga inimene raius nagu rauda. Kuna ta jättis meie piletid endale laua peale, olin siiski üsna rahulik, et ta teeb meile muu töö vahelt pardakaardid valmis.
Olime siis 10 minutit enne check-inni lõppu jälle ta leti ees - ei, vara veel! Mõtlesin küsida, kas ta ikka on kindel, et oskab paberpiletitega midagi teha - enamasti võtab see 10-15 min ja mitu telefonikõnet - aga ei tahtnud nipsakas näida. Lõpuks võttis naine esimese pileti. Toksis natuke oma masinat, oli üllatunud moega (halb märk), küsis midagi terasema silmavaatega kolleegilt kõrvallauas (teine halb märk), proovis veel klõbistada ja haaras telefoni järele ja püüdis abi saada. Selle peale kulus u 5 minutit. Meile mitte üks sõna. Arutelu kõrvallaua kolleegiga läks järjest närvilisemaks. (Selle peale arvas Lasse, et meil on nüüd palju aega, kuni pärastlõunase lennuni.) Lõpuks jõudis kohale ilmselt see, kellele helistatud oli (shift leader?), mispeale meie tädi pakkis oma koti kokku ja kõndis minema! (Ausõna, mul tõuseb vererõhk ka seda kirjutades.) Veel 5 min oli läinud. Uus vahetus kordas sama - klõbin, hämmeldus, telefon... Lõpuks, vähem kui 15 minutit enne väljalendu ulatas see terasem, äriklassi agent meile pardakaardid (kohad kirjutas käsitsi). Jooksuga turvakontrolli, järjekorrast mööda (asju kokku korjates unustasin pardakaardid kasti põhja, Lasse õnneks märkas ja võttis kaasa), jooksuga väravasse, jooksuga väljas ootavasse bussi. Kui buss peaaegu lennuki juures oli, küsisin Lasse käest, mis kohad meil on. Vastuseks suured silmad: pardakaardid olid ju sinu käes! Olid jah, aga ma andsin need ju väravas kontrollimiseks ära ja sinna nad jäidki... Õnneks oli meeles, mis koht pealmisel pardakaardil oli, selle sai Lasse. Ise istusin suvalisele vabale kohale. Puhh.
No comments:
Post a Comment